TNTSat stopped working

L lethal.industry
Hello,
sorry but my written french is very bad, so if it's not a problem i'm writing you in English. I understand french very well, so you can answer me in your language.

On Christmas, i bought to my mother this decoder "TECHNISAT Technibox HD VA 2 + Carte TNTSAT sur ASTRA 19.2" so she can enjoy french television. I am able to receive Astra 19° and Hotbird 13°.

Untill june we hadn't problem, but few weeks ago, when we turned on decoder we always had message "traspondeur domestiques non trouves: recherche complete en cours". I left it search for a couple of hours but most of french channels stopped working writing "Cette chaine n'est pas accessible dans votre installation. veuillez contacter votre installateur".

After trying another decoder to be sure that both astra and hotbird are working, i did a factory reset on my technisat and left it search for hours, situation got better: all channels were working.

From this week, i'm still facing problems. Now, most of channels aren't working: France3, Canal+ hd, tmc, nrj12,iTele,d17,cherie 25, canal + cinema hd, tv5 monde europe, tv5 monde fbs. When i turn on decoder, i don't get any message or warning.

I did again factory reset, recherche tntsat collectif,recherche tntsat - individuel but these channels aren't available.

Some infos:

• If i go into menu, information carte i have: information appari....L'appairage n'est pas installé sur ce terminal. (Honestly i don't remember value i had before and i don't know what it is)
  • Menu, informations carte, consultation des droits: Classes 0 Date de debut: 2014-12-21, expiration 2018-12-20.
  • Both astra and hotbird signals are strong.
  • Menu, recherche des chaines, traspondeur domestique: principal: [11856, vertical, 27500,3/4], secondaire: [12402,vertical,27500,3/4]. Are these parameters correct? i never changed it.
  • selection de chaines regionales: France 3 (national)

When i was trying "recherche tntsat - individuel", i aborted it and i get message "recherche 10700mhz... traspondeur domestiques non trouves: recherche complete en cours"
I left it work but channel still are not available.

Another thing that i find strange is that with this decoder i get only french channels, for example if i search others channels (italians, germans,..) nothing.. My channel list is made only by 64 french channels. I was looking if maybe there was another TMC (for example), but i have only one.

Someone can please help me to get back TNTSat channels? Maybe something changed in tntsat system? are my home trasponders settings correct? Someone knows why i can see only french channels on this decoder?

Thank you very much for your help, and sorry again for this english post.
M matousurnet
Bonjour,

Votre installation est individuelle ? (si oui) faites la recherche "tntsat individuel" et verifier les OL (local Oscillator) qui doit etre : OL bas (low) 9750
OL haut (high) 10600

Je crois que votre recherche se fait actuellement avec OL bas 9750, OL Haut 10700 (bad value)
ce qui empeche l'appareil de trouver les transpondeurs de référence ainsi que le réseau

Voilà une piste.
L lethal.industry
je vous remercie beaucoup pour votre réponse.
D'abord je ne peux pas dire la différence entre collectif ou individuel.
A propos des paramètres de OL, je cherché partout où je peux le modifier, mais je pense que 10 700 est enregistré dans le firmware et je ne peux pas le changer.

Voici le link vers le manuel:
http://www.geosat.fr/images/technisat/bda_technibox-hd-va2_fr%20manuel%20dutilisation.pdf
M matousurnet
Bonjour,
La différence entre collectif ou individuel, c'est qu'en collectif vous utilisez une parabole commune à l'immeuble (par exemple)
en individuel vous utilisez votre propre parabole sur votre maison (par exemple)

Je ne connais pas assez le technisat (je vais verifier si je n'en ai pas un quelque part)
pour le moment : je vous conseille de faire une restauration par défaut page 47 du manuel...
en mettant la plus simple configuaration : un seul satellite ASTRA 19.2 et laisser faire la recherche automatique des chaines Tntsat
le fait de vouloir avoir d'autres chaines en clair sur le satellite (ou un autre) sera à voir plus tard
et dites nous le résultat
B BAISIN
lethal.industry a écrit Hello,
sorry but my written french is very bad, so if it's not a problem i'm writing you in English. I understand french very well, so you can answer me in your language.

On Christmas, i bought to my mother this decoder "TECHNISAT Technibox HD VA 2 + Carte TNTSAT sur ASTRA 19.2" so she can enjoy french television. I am able to receive Astra 19° and Hotbird 13°.

Untill june we hadn't problem, but few weeks ago, when we turned on decoder we always had message "traspondeur domestiques non trouves: recherche complete en cours". I left it search for a couple of hours but most of french channels stopped working writing "Cette chaine n'est pas accessible dans votre installation. veuillez contacter votre installateur".

After trying another decoder to be sure that both astra and hotbird are working, i did a factory reset on my technisat and left it search for hours, situation got better: all channels were working.

From this week, i'm still facing problems. Now, most of channels aren't working: France3, Canal+ hd, tmc, nrj12,iTele,d17,cherie 25, canal + cinema hd, tv5 monde europe, tv5 monde fbs. When i turn on decoder, i don't get any message or warning.

I did again factory reset, recherche tntsat collectif,recherche tntsat - individuel but these channels aren't available.

Some infos:

• If i go into menu, information carte i have: information appari....L'appairage n'est pas installé sur ce terminal. (Honestly i don't remember value i had before and i don't know what it is)
  • Menu, informations carte, consultation des droits: Classes 0 Date de debut: 2014-12-21, expiration 2018-12-20.
  • Both astra and hotbird signals are strong.
  • Menu, recherche des chaines, traspondeur domestique: principal: [11856, vertical, 27500,3/4], secondaire: [12402,vertical,27500,3/4]. Are these parameters correct? i never changed it.
  • selection de chaines regionales: France 3 (national)

When i was trying "recherche tntsat - individuel", i aborted it and i get message "recherche 10700mhz... traspondeur domestiques non trouves: recherche complete en cours"
I left it work but channel still are not available.

Another thing that i find strange is that with this decoder i get only french channels, for example if i search others channels (italians, germans,..) nothing.. My channel list is made only by 64 french channels. I was looking if maybe there was another TMC (for example), but i have only one.

Someone can please help me to get back TNTSat channels? Maybe something changed in tntsat system? are my home trasponders settings correct? Someone knows why i can see only french channels on this decoder?

Thank you very much for your help, and sorry again for this english post.

Les chaines TNTSAT ont changé de transpondeur sur ASTRA 19° Est, en Juin, les Allemandes, Autrichiennes n' ont pas bougé. Canal+ a effectué tout un "remue ménage" en vue du passage au tout MPEG 4 HD/SD en AVRIL 2016.

TNTSAT channels moved to news transponders on ASTRA 19° Est, during June. Canal+ make a important modification on his channels, ready for MPEG 4 HD/SD only in April 2016. Germans, and Austrians Channels never changed. If your STB is not updated, TNTSAT' s frequencies are ot the sames.
Édité par BAISIN le 20/06/2015 à 10:13:38
M matousurnet
Bonjour,

A ce propos une mise a jour est prévue pour le technisate technibox HD VA les lundis et mardi des semaines impaires

Ne ratez pas la prochaine ...
B BAISIN
Je pense qu' on peut mettre l' OSD du Technisat English ?
L lethal.industry
Good evening all,
sorry for my late answer, but during week i work far from home so it was hard to try your suggestions.

Bonsoir tous,
désolé pour mon retard réponse, mais au cours de la semaine je travaille loin de chez eux de sorte qu'il était difficile d'essayer vos suggestions.

matousurnet a écrit Bonjour,
La différence entre collectif ou individuel, c'est qu'en collectif vous utilisez une parabole commune à l'immeuble (par exemple)
en individuel vous utilisez votre propre parabole sur votre maison (par exemple)

Thank you, i have my own satellite so i must use "individual" scan

Je vous remercie, je dois ma propre satellite donc je dois utiliser "individuelle" de balayage

matousurnet a écrit
Je ne connais pas assez le technisat (je vais verifier si je n'en ai pas un quelque part)
pour le moment : je vous conseille de faire une restauration par défaut page 47 du manuel...
en mettant la plus simple configuaration : un seul satellite ASTRA 19.2 et laisser faire la recherche automatique des chaines Tntsat
le fait de vouloir avoir d'autres chaines en clair sur le satellite (ou un autre) sera à voir plus tard
et dites nous le résultat

We turned cables on the lbn, so now i did a factory reset and i configured
Astra 19.2 on position #1. After scan i have same problem like before, but now, for example,
on TMC i have same message "Cette chaine n'est pas accessible dans votre installation.
veuillez contacter votre installateur" BUT now, on lower panel, i see the name of the current trasmission (eg. TMC Meteo)

Nous avons tourné câbles sur la LBN, alors maintenant je ne réinitialiser une usine et i configuré
Astra 19.2 sur la position # 1. Après analyse i ai même problème comme avant, mais maintenant, par exemple,
sur TMC i ai même message "This chaine de pas ne est d'installation de Votre Dans accessible.
please contacter Votre installateur "Mais maintenant, sur le panneau inférieur, je vois le nom de la trasmission actuel (par ex. TMC Meteo)

BAISIN a écrit Les chaines TNTSAT ont changé de transpondeur sur ASTRA 19° Est, en Juin, les Allemandes, Autrichiennes n' ont pas bougé. Canal+ a effectué tout un "remue ménage" en vue du passage au tout MPEG 4 HD/SD en AVRIL 2016.

TNTSAT channels moved to new ASTRA 19° Est, during June.
Canal+ make a important modification on his channels, ready for MPEG 4 HD/SD only in April 2016.
Germans, and Austrians Channels never changed. If your STB is not updated, TNTSAT' s frequencies are ot the sames.

Pardon, but, weren't already on Astra 19° ? What do you mean with "new ASTRA 19° Est"?

Pardon, mais ne faisait pas déjà sur Astra 19 °? Qu'entendez-vous par «nouvelle Astra 19 ° Est"?

A ce propos une mise a jour est prévue pour le technisate technibox HD VA les lundis et mardi des semaines impaires

Ne ratez pas la prochaine ...

Perfect, but i can't find how to update my decoder. I can't find it in menu, and on the web i can't find firmware how-to
upgrade for my decoder. Neither on technisat website. (I find TechniBox HD VAC but it's not the same..)
Do i have only to leave it turned on and he will do a silent upgrade?
Because when i turn it on, i see that it searches something, but then it goes on normal without any message.
Now i try leave it turned on for all night and tomorrow i will see.
Then, i will leave it turned on also on Mondays and Tuesdays over odd weeks.

Now i just have an idea... maybe i must search all Astra channels, then search a channel used for firmware upgrades and leave it for a moment.. Am i wrong?

Parfait, mais je ne peux pas trouver comment mettre à jour mon décodeur. Je ne peux pas le trouver dans le menu, et sur le web je ne peux trouver firmware comment faire
mise à niveau pour mon décodeur. Ni sur le site Web de technisat. (Je trouve TechniBox HD VAC mais il est pas le même ..)
Ne me suffit de le laisser allumé et il fera une mise à niveau silencieuse?
Parce que quand je l'allume, je vois qu'il recherche quelque chose, mais alors il va sur la normale sans aucun message.
Maintenant, je tente le laisser allumé pour toute la nuit et demain je vais voir.
Ensuite, je vais le laisser allumé aussi les lundis et mardis au fil des semaines impaires.

Maintenant, je dois juste une idée ... peut-être je dois rechercher tous les canaux de Astra, puis recherchez un canal utilisé pour les mises à jour du firmware et le laisser pendant un moment .. je me trompe?

Is there a website where i can be always informed about these news about tntsat?

Y at-il un site où je peux être toujours informé de ces nouvelles sur TNTSAT?

BAISIN a écrit Je pense qu' on peut mettre l' OSD du Technisat English ?

Yes thanks, i already have it in english, but as this forum is french, i wanted to write exact words

Oui merci, je l'ai déjà en anglais, mais que ce forum est français, je voulais écrire des mots exacts
Édité par lethal.industry le 19/06/2015 à 21:41:05
B BAISIN
I am sorry, for new ASTRA 19° Est, I have modified my text, and edited my post this morning, I say " news transponders on ASTRA 19° Est.

Of Course, ASTRA 19° Est satellites never changed !

I notice you are using " Google translate application"

Je me suis trompé, et j' ai rectifié mon texte, et, ce matin, j' ai édité mon message.

J' ai remarqué que vous utilisiez l' application " Google translate" !
L lethal.industry
When i write in english, no i don't use translator, but in french... yes smiley
M matousurnet
Bonjour,

etes vous sur du reglage de votre parabole ?

Avez vous la possibilité d'essayer sur votre parabole, un autre démo ? (qui soit déjà réglé avec les chaines de tntsat)
L lethal.industry

etes vous sur du reglage de votre parabole ?

Avez vous la possibilité d'essayer sur votre parabole, un autre démo ? (qui soit déjà réglé avec les chaines de tntsat)

Good afternoon,
Yes, my parabole is well configured because i can see all Astra channels (now I found how to scan all channels, and not only TNTSAT). I tried also with a normal decoder (no TNTSAT) and Astra is working well.

matousurnet and BAISIN found the root of my problem: my decoder isn't updated or it doesn't take updates from TNTSAT, so now I'm working to find how to do it. I cross fingers for tomorrow and after tomorrow to see if it updates (odd week updates).

Thank you

Bon après-midi,
Oui, mon parabole est bien configuré parce que je peux voir tous les canaux de Astra (maintenant je trouvé comment voir tous les canaux, et pas seulement TNTSAT). Je ai essayé aussi avec un autre décodeur pas TNTSAT) et Astra fonctionne bien.

matousurnet et Baisin ont trouvé mon problème: mon décodeur est pas mis à jour ou il ne prend pas les mises à jour de TNTSAT, alors maintenant je travaille pour trouver comment le faire. J'espère que demain ou après-demain il obtiendra la mise à jour (semaine impaire)

Merci
M matousurnet
Bonjour,

et non ! demain, on sera en semaine paire...

il vous faudra attendre la semaine prochaine
L lethal.industry

et non ! demain, on sera en semaine paire...

il vous faudra attendre la semaine prochaine

Yes, I did a mistake looking at calendar.... I have to wait 2 weeks.

Btw here i found an interesting article http://campingcarvdl.canalblog.com/archives/2014/11/10/30927499.html

I tried to connect decoder to my LAN but still nothing... I can't understand... I already have the firmware version 1.30.

And also, they write it's enough to restart my decoder and it will see new firmware or news from TNTSAT. Why did it never update frequencies from december ? Almost everyweek we turn it on... but i'm not sure my mother uses it on monday and tuesday...

Ici je l'ai trouvé un article intéressant http://campingcarvdl.canalblog.com/archives/2014/11/10/30927499.html

Je essayé de se connecter à mon décodeur LAN mais toujours rien ... Je ne comprendre pas... Je l'ai déjà la version du firmware 1.30.

Et aussi, ils écrivent il suffit de redémarrer mon décodeur et il va voir le nouveau firmware ou nouvelles de TNTSAT. Pourquoi at-il jamais de mettre à jour des fréquences de décembre? Presque chaque semaine nous nous utilisons le... mais je ne suis pas sûr que ma mère utilise le lundi et mardi ...

[ATTACH=CONFIG]723[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]724[/ATTACH]
Édité par lethal.industry le 21/06/2015 à 15:41:14
L lethal.industry
Good evening, sorry but i'm still here... today is monday of an odd week, i turned on decoder but it searches for updates without finding anything new. I did also a TNTSAT individual scan but TMC still black.

Do you suggest me to do a factory reset or search all others astra channels?

Thanks

Bonsoir, désolé mais je suis toujours là ... aujourd'hui est lundi d'une semaine dispaire, je demarrè le décodeur, il recherche les mises à jour sans trouver quelque chose de nouveau. Je l'ai fait aussi une scan individuelle de TNTSAT, mais TMC reste noir.

Suggérez-vous que je fasse une réinitialisation ou recherchez tous les autres canaux de Astra?

Merci
J Jérôme04
bonjour. Des demain mercredi 01/07 il y a une grosse mise a jour avec l'arrivée de nouvelles chaines HD, voir premier document ici
http://www.telesatellite.com/actu/45590-plans-de-frequences-satellite-tntsat-et-canalsat-partir-de-juillet-2015.html
"Plan de fréquences TNT SAT HD"

avez-vous regardé également la validité de votre carte dans le menu, celle ci est peut être périmée ????
L lethal.industry
thank you for the info... Yes my card is valid till 2018. I have problems only with some channels (Eg TMC).

I hope tomorrow it will take new updates. I will do an individual scan.

But my doubt is: how decoder will know new frequences?

merci pour l'info ... Oui ma carte est valide jusqu'à 2018. Je rencontre des problèmes avec seulement quelques canaux (par exemple TMC) .

Je l'espèrepur la mises à jour de demain. Je vais faire une scan individuelle .

Mais mon doute est: comment décodeur saura nouvelles fréquences ?
Édité par lethal.industry le 30/06/2015 à 08:50:37
J Jérôme04
il faudrait vérifier le signal sur chaque transponder : http://fr.kingofsat.net/pack-tntsat.php

et éventuellement procéder a une réinitialisation d'usine du décodeur.
L lethal.industry
merci beaucoup
M marceljack
lethal.industry a écrit thank you for the info... Yes my card is valid till 2018. I have problems only with some channels (Eg TMC).
I hope tomorrow it will take new updates. I will do an individual scan.
But my doubt is: how decoder will know new frequences?
TNTSAT receivers automatically search for channel and software updates at power-up and if your dish is correctly aimed at Astra1, it will store the new frequency plan.
However from the discussion above I have some doubts about the correct adjustment of your antenna.
L lethal.industry
Good sunday everyone.
so, after wednesday update the situation is better: now I finally can see TMC HD.

Here the list of missing channels:
- iTele HD
- Cherie 25
- France 3

The strange fact is that In the OSD i can read the current transmission, but on the screen i have always the same message to contact my antenna installer...

I did a complete Astra and Hotbird scan and i can't find these channels on other frequences

Thank you very much

Bon dimanche à tous.
Donc, après la mise à jour mercredi la situation est meilleure: maintenant je peux enfin voir TMC HD.

Voici la liste des chaînes manquantes:
- ITele HD
- Cherie 25
- France 3

Le fait étrange est que, dans l'OSD je peux lire la transmission de courant, mais sur la telé j'ai toujours le même message "Prendre contact avec antenne installateur ..."

Je l'ai fait une scan complète sur Astra et Hotbird et je ne peux pas trouver ces chaînes sur d'autres fréquences

Merci beaucup
M marceljack
lethal.industry a écrit Good sunday everyone.
so, after wednesday update the situation is better: now I finally can see TMC HD.

Here the list of missing channels:
- iTele HD
- Cherie 25
- France 3

The strange fact is that In the OSD i can read the current transmission, but on the screen i have always the same message to contact my antenna installer...
Hi,
The problem comes certainly from the fact that the signal quality is not good enough to enable video and sound decoding but sufficient to decode the programme information which is transmitted at low bit rate and repeated at regular interval.
This is probably because your antenna is either too small or not optimally adjusted (or both).

The reason why the problem appeared recently is because Canalsat/TNTSAT increased the FEC rate of the DVB-S2 channels to increase their capacity, but the consequence is a reduction of the robustness so the antenna adjustment is more critical than before.
Édité par marceljack le 05/07/2015 à 14:32:57
L lethal.industry
marceljack a écrit Hi,
The problem comes certainly from the fact that the signal quality is not good enough to enable video and sound decoding but sufficient to decode the programme information which is transmitted at low bit rate and repeated at regular interval.
This is probably because your antenna is either too small or not optimally adjusted (or both).

The reason why the problem appeared recently is because Canalsat/TNTSAT increased the FEC rate of the DVB-S2 channels to increase their capacity, but the consequence is a reduction of the robustness so the antenna adjustment is more critical than before.

Hm, that's a good tip thanks, but, for example, in the image attached there is the signal level of TV5 Monde FBS and it's very strong, but I can't see it (always same message to contact my installer....)

Hm , par exemple , dans l'image jointe il ya le niveau de TV5 Monde FBS de signal et il est très fort, mais je ne peux pas le voir (toujours même message à communiquer avec mon installateur .... )

[ATTACH=CONFIG]776[/ATTACH]
P Philtranfaye
bonjour,

http://fr.kingofsat.net/tp.php?tp=246

il devrait s'agir de TV5 monde Europe, et non pas TV5 monde FBS, sur le 13°
Cela fonctionne, avez vous essayé avec un récepteur dont vous êtes sûr ?

cordialement
M marceljack
If you receive Hotbird, it means that you have either a monoblock LNB or two LNBs and a DiSEqC switch.
Most TNTSAT receivers only work correctly if Astra is in DiSEqC position 1, (which is not the case with most monoblocks).
If Astra is not in position 1, automatic channel list and software updates can be missed because the receiver is looking for these updates on DiSEqC position 1, even if Astra has been configured on position 2 at initial setup.
This is a bug common to many TNTSAT receivers.